כתבו את המייל שלכם פה

כתבו את המייל שלכם פה ותקבלו התראה למייל בכל פעם שנעדכן את הבלוג! איזה קטלני אה?

יום רביעי, 17 באוגוסט 2016

כפר פסטורלי בין האלפים היפנים

מפרגנים לכם בעוד שיר של האחים סטון:

אתמול ביקרנו באתרים של קנזאווה. עיר מיוחדת בשל התפאורה המסורתית שלה המשולבת בתשתיות מודרניות שצמחו בזכות ולכבוד התיירות המקומית והעולמית שהתחילה לפקוד את האזור במאסות מאז השלמת הקו של הרכבת המהירה שנה שעברה.
אזור המלונות משגשג והאזור מוצף מסעדות ומשרדים של סוכנויות נסיעות ותיירות. התחנה המרכזית של העיר גם עברה שיפוץ מכובד וכעת מאכלסת מגוון של חנויות, מסעדות ומתחם דמוי-שוק המציע למכירה מגוון מזכרות, ממתקים מאכלים מקומיים, משקאות, תה ועוד.

התחנה המרכזית החדשה

זה ממש כבד. סתם שתדעו.
אך במרחק צעד וחצי מהמרכז התיירותי שוכנת עיר מנמנמת ואנשים רגילים המנהלים את חייהם השגרתיים. כשעוברים את השכונות מגיעים לעיר העתיקה". טוב אולי לא עתיקה... יותר... ישנה...
בתים מתקופת אדו ומייג'י נשמרו מההפצצות של המלחמה ורובם כעת משמשים מגורים. חלקים הוסבו למוזיאונים שונים המציגים את אורך החיים שאיפיין את בירת המסחר של החוף המערבי של מחוז קנסאי בשעה שבאירופה התחולל לו הרנסנס.

עוד טירה

מיצג של כדורים צבעוניים סרוגים. מתנות מסורתיות שאמהות היו מכינות לבנותיהן לכבוד החתונה.

למחרת (דהיינו היום) קמנו מוקדם ויצאנו לדרך לSHIRAKAWA-GO. אוטובוס של כשעה ועשרים למורדות האלפים היפנים (כן יש כזה דבר) הוריד אותנו בכפר ירוק שהאנשים בו גרים בבקתות עץ עם גגות משופעים מקש. העיניים של ענברי נפערו לרווחה והתחילו לנצנץ. בדיוק כמו שאני אוהב. כי אין כמו לבלות כמעט שבוע בעיר זרה, לסבול מג'טלג שמוביל לנדודי שינה, להיות בחברת אנשים שלא מדברים את השפות שהכי נוח לנו לדבר ואז להגיע לכפר פסטורלי.

בתים בסגנון.

תצפית על הכפר

הסתובבנו קצת בכפר, עלינו לתצפית מרשימה, נכנסנו לכמה בקתות לדוגמה שהפכו למוזיאון המשמר את התרבות של התושבים שגרו במחוז בעת העתיקה וקינחנו את היום בביקור בONSEN. כלומר... אמבטיה ציבורית. משהו מאוד פופולרי ביפן. יקירתי כל הזמן נורא דאגה מהחוויה. אך אחרי שנכנסה (יש לומר, לצד של הבנות) נראה לי שהיא די מצאה את עצמה בין הבריכות החמימות של בית המרחץ היפני.

בסוף היום יושבים עם מוצ'י (כדורי אורז מתוקים במרקם ג'לי) על שפת הנחל.
גשר מעל הנחל. ממש כמו בירדן
אחרי קפיצה קצרה למשרדי האוטובוס בקנזאווה כדי לאסוף את הטאבלט ששכחתי על האוטובוס (כי טיול ביפן לא שלם בלי לאבד ולמצוא איזה מוצר דיגיטלי) עלינו על רכבת מהירה לKYOTO.

כעת הולכים לישון. מחר מתחדשת ההרפתקה. (תכלס זה היה אתמול).

מצטערים על האיחור ביום. היינו קצת עסוקים.. בלטייל.